16 березня
Літературне читання
Леся Українка “Конвалія” (уривок), “Давня весна”
Мовленнєва
розминка
1.читання всі разом
2. очима
3. пошепки
4. звичайно
5. дуже
голосно
6. дуже швидко
7.весело
8. по-злому
9. дуже-дуже
швидко
|
1. Скоромовка
Над квіткою гуде бджілка,
Сидить в житі перепілка,
На черешні горобець,
А хто зловить – молодець!
На попередніх уроках ми розпочали
знайомство з творчістю великої української поетеси Л.Українки.
- Давайте
пригадаємо біографію Лесі Українки.
•
25 лютого 1871 р. – народилась у м.
Новограді-Волинському Лариса Петрівна Косач,
майбутня видатна українська поетеса Леся Українка.
• 1880 р. – у дев’ятирічному віці Леся написала свій перший
вірш «Надія». Цей вірш її мати, відома українська поетеса Олена Пчілка,
підписала псевдонімом Леся Українка).
• 1890 р. – Леся Українка написала вірш «Колискова».
• 1893 р. – було надруковано першу збірку поезій Лесі Українки
під назвою «На крилах пісень».
• 1907 року - у Лесі
виявили симптоми туберкульозу нирок
• зими між 1910 і 1913 роками -
пробула вона в Єгипті.
• травні 1913 року- повернення з Єгипту, відвідування Києва.
• 1 серпня 1913 р. – у Грузії в м. Сурамі померла видатна
українська поетеса
Леся Українка.
Сьогодні ми поринемо у чарівний
світ поезії видатної української
поетеси Лесі Українки. Ознайомимося з поетичними перлинками її творчості.
Одна із її перлинок
є вірш назву якого ви дізнаєтесь,
відгадавши загадку.
Вона цвіте в травневі дні
Поміж великим листом
Повисли квіти запашні
Немов дрібне намисто.
-
А чи вам відома ця
квітка?
2. Довідкове
бюро
-
Що ми вже знаємо про неї?
Конвалія травнева -
трав*яниста багаторічна,
лікувальна рослина. Листки широкі, темно-зелені, блискучі. Квітки дрібні, з
сильним запах, пахнуть лісом, весною. Після цвітіння зявляються плоди – дрібні
червоні ягоди.
Це одна з найулюбленіших квіточок Л.Українки.
—
У львівському журналі “Зоря” був опублікований твір Лариси Косач — вірш “Конвалія”,
підписаний “Волинь,
1884, 30 жовтня.
- Сьогодні
ми познайомимося ще з однією розповіддю про конвалію. А розповість нам про неї
дивовижна поетеса, красива і мужня жінка Леся Українка.
-Які почуття викликав у вас вірш?
— Що ви уявляли, читаючи його?
-
Чи
змінився у вас настрій?
Аналіз
змісту вірша
— Де росла конвалія?
— Як захищалася від негоди?
— Яка біда трапилася з квіткою?
— Куди понесли конвалію?
— Хто взяв її з собою?
— Який настрій був у панночки?
— Які почуття в цей час переживала
конвалія?
— До кого вона зверталася зі словами
прощання?
— Які слова вірша свідчать про
бездушність панночки?
Робота над віршем Л.Українки “Давня весна”
Взимку 1881 року в Луцьку, на річці Стир, на
святі Водохреща Леся застудила ноги в крижаній воді. З цього часу і починається
її тяжка виснажлива боротьба з хворобою. Лесі не довелося через це жодного дня
ходити до школи. Вчителями були мати, батько, книги, життя, природа.
(з*являється ще один листочок
на дереві життя та творочості)
Та
незважаючи на поганий стан здоров'я, Леся Українка дуже любила спілкуватися з
друзями, любила красу української природи і їй присвятила чимало віршів.
Особливо любила поетеса весну, коли тане сніг, біжать струмочки, все навколо
оживає. Про це вона писала у своїх віршах. Одним із найяскравіших творів про
життя Лесі (такі твори називаються автобіографічними) є вірш “Давня весна”. У
вірші багато суму, туги, бо сумним було життя поетеси, сумним було життя
народу.
Пропоную переглянути відео.
- Які почуття викликав у вас
вірш “Давня весна”?
- Які спогади він викликав у
вас?
Вправа
«Незакінчене речення…»
Я дізнався…
Найбільше
мені сподобалось завдання…
Я
навчився…
Сьогодні
познайомились з поезією …
Читали
вірші…
Математика
1 Виконай у тоненькому зошиті
1. Записати
вирази і їх значення.
- Знайти суму
чисел 640 і 320; 525 і 405.
- Різницю чисел
920 і 400 збільшити в 10 разів.
- Частку чисел
630 і 7 зменш на 19.
2.
Перетворити і записати.
- У секундах:
7хв; 4 хв.
- У хвилинах: 6
год; 240 с.
3. Задача.
60 книг
становлять 1/10 книг бібліотеки. Скільки всього книг у
бібліотеці?
Сторінка 21 № 2(1)
Для виконання завдань користуйся пам'ятками!
Пам’ятка
I спосіб
1)
V1*t=S1
2)
S-S1=S2
3)
S:t=V2
II спосіб
1) S:t=V1і 2
2) V1і 2- V1=V2
Сторінка 22 № 3 (1)
Пам’ятка
1) V1+V2=V
2)S:V=t
"Працюю самостійно" стор. 9 № 41.
Інструкція:
1. Пронумеруй порядок дій.
2. Виконуй обчислення у стовпчик.
3. Запиши результат обчислень.
Українська мова
Дієслова на -ся, -сь (літературна вимова і правопис)
Вправа 1
Зроби розбір поданих дієслів за таблицею. Запиши результати у формі
таблиці в зошит.
Число
|
Особа
|
Час
|
Рід
|
|
Працює
|
||||
Підемо
|
||||
Записав
|
||||
Читаєш
|
||||
З’їхав
|
— Що спільного мають і чим
різняться подані дієслова?
Мию
— миюся;
граю
— граюся;
одягаєш
— одягаєшся.
—
А що ви можете сказати про значення цих дієслів?
Висновок. Дієслова на -ся (-сь) називають дію, спрямовану на самого виконавця (на себе), а без -ся (-сь) називають дію,
спрямовану на іншу особу.
Виконай вправу 318
стор. 162
Потренуйтеся у
правильній вимові дієслів на -ся, -сь.
Змагається
бореться
вітається
одягаєшся
зустрівся
смієшся
повертався
листуєшся
— Коли нам можуть
стати у пригоді ці знання і вміння? (Під час написання диктанту)
Закон
письма і вимови вивчай
Написано -ться, а
ти [ц' : а) вимовляй:
хто
рано прокидається, зарядкою займається,
роботи
не боїться,
той
з двійками не знається,
від
трійок відцурається
і
завжди добре вчиться.
Закон
письма і вимови вивчай
Написано -шся, а ти
[с’ : а] вимовляй:
раненько
прокидаєшся,
зарядкою
займаєшся,
водою
обмиваєшся,
швиденька
одягаєшся,
в
дорозі не спиняєшся.
Так,
друже мій, ніколи
не
спізнишся до школи.
Виконай вправу 316 стор. 161 та
скинь мені на вайбер.
Комментариев нет:
Отправить комментарий