Звіт виконаних робіт

понедельник, 16 марта 2020 г.


                16 березня


        Літературне читання

Леся Українка “Конвалія” (уривок), “Давня весна”

                 Мовленнєва розминка

1.читання всі разом                  
2. очима
3. пошепки
4. звичайно
5. дуже голосно
6. дуже швидко
7.весело
8. по-злому
9. дуже-дуже швидко

1.       Скоромовка
Над квіткою гуде бджілка,
Сидить в житі перепілка,
На черешні горобець,
А хто зловить – молодець!










На попередніх уроках ми розпочали знайомство з творчістю великої української поетеси Л.Українки. 
-        Давайте пригадаємо біографію Лесі Українки.
        
  25 лютого 1871 р. – народилась у м. Новограді-Волинському Лариса Петрівна Косач,  майбутня видатна українська поетеса Леся Українка.
        1880 р. – у дев’ятирічному віці Леся написала свій перший вірш «Надія». Цей вірш її мати, відома українська поетеса Олена Пчілка, підписала псевдонімом Леся Українка).
        1890 р. – Леся Українка написала вірш «Колискова».
        1893 р. – було надруковано першу збірку поезій Лесі Українки під назвою «На крилах пісень».
        1907 року -  у Лесі виявили симптоми туберкульозу нирок
        зими між 1910 і 1913 роками -  пробула вона в Єгипті.
        травні 1913 року- повернення з Єгипту, відвідування Києва.
        1 серпня 1913 р. – у Грузії в м. Сурамі померла видатна українська поетеса Леся Українка.

   Сьогодні  ми поринемо у чарівний світ поезії видатної української поетеси Лесі Українки. Ознайомимося з поетичними перлинками її творчості.

 Одна із  її перлинок  є вірш  назву якого ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Вона цвіте в травневі дні
Поміж великим листом
Повисли квіти запашні
Немов дрібне намисто. 
-         А чи вам відома ця квітка?
2. Довідкове бюро
-         Що ми вже знаємо про неї?
Конвалія травнева -  трав*яниста  багаторічна, лікувальна рослина. Листки широкі, темно-зелені, блискучі. Квітки дрібні, з сильним запах, пахнуть лісом, весною. Після цвітіння зявляються плоди – дрібні червоні ягоди.

Це одна з найулюбленіших квіточок Л.Українки.
— У львівському журналі Зоря  був опублікований твір Лариси Косач — вірш Конвалія, підписаний Волинь, 1884, 30 жовтня
-        Сьогодні ми познайомимося ще з однією розповіддю про конвалію. А розповість нам про неї дивовижна поетеса, красива і мужня жінка Леся Українка.


-Які почуття викликав у вас вірш?
— Що ви уявляли, читаючи його?
-         Чи змінився у вас настрій?
Аналіз змісту вірша

— Де росла конвалія?
— Як захищалася від негоди?
— Яка біда трапилася з квіткою?
— Куди понесли конвалію?
— Хто взяв її з собою?
— Який настрій був у панночки?
— Які почуття в цей час переживала конвалія?
— До кого вона зверталася зі словами прощання?
— Які слова вірша свідчать про бездушність панночки? 
 Робота над віршем Л.Українки Давня весна

Взимку 1881 року в Луцьку, на річці Стир, на святі Водохреща Леся застудила ноги в крижаній воді. З цього часу і починається її тяжка виснажлива боротьба з хворобою. Лесі не довелося через це жодного дня ходити до школи. Вчителями були мати, батько, книги, життя, природа.
(з*являється ще один листочок на дереві життя та творочості)
Та незважаючи на поганий стан здоров'я, Леся Українка дуже любила спілкуватися з друзями, любила красу української природи і їй присвятила чимало віршів. Особливо любила поетеса весну, коли тане сніг, біжать струмочки, все навколо оживає. Про це вона писала у своїх віршах. Одним із найяскравіших творів про життя Лесі (такі твори називаються автобіографічними) є вірш “Давня весна”. У вірші багато суму, туги, бо сумним було життя поетеси, сумним було життя народу.  
Пропоную переглянути відео.


- Які почуття викликав у вас вірш Давня весна?
- Які спогади він викликав у вас? 
Вправа «Незакінчене речення…»
 Я дізнався…
Найбільше мені сподобалось завдання…
Я навчився…
Сьогодні познайомились з поезією …
Читали вірші…

         Математика

1                    Виконай у тоненькому зошиті

            1.   Записати вирази і їх значення.

- Знайти суму чисел 640 і 320; 525 і 405.
- Різницю чисел 920 і 400 збільшити в 10 разів.
- Частку чисел 630 і 7 зменш на 19.

      2.   Перетворити і записати.

- У секундах: 7хв; 4 хв.
- У хвилинах: 6 год; 240 с.

      3.   Задача.

     60 книг становлять 1/10 книг бібліотеки. Скільки всього книг у бібліотеці? 
             
         Сторінка 21 № 2(1)

               Для виконання завдань користуйся                    пам'ятками!

           
         Памятка

          I спосіб
          1)  V1*t=S1
          2)  S-S1=S2
          3)  S:t=V2
                                           II спосіб
                                             1)  S:t=V1і 2
                                             2)  V1і 2- V1=V2



        Сторінка 22 № 3 (1)
         
            Памятка
         1) V1+V2=V
         2)S:V=t
          


      "Працюю самостійно" стор. 9 № 41.                       

                             
                              Інструкція:
         1. Пронумеруй порядок дій.
         2. Виконуй обчислення у стовпчик.
         3. Запиши результат обчислень.
        



                    Українська мова


                  Дієслова на -ся, -сь (літературна вимова і                  правопис)
Вправа 1
                Зроби розбір поданих дієслів за таблицею. Запиши результати у формі таблиці в зошит.

Число
Особа
Час
Рід
      Працює




     Підемо




      Записав




    Читаєш




     З’їхав


       — Що спільного мають і чим різняться подані дієслова?
       Мию — миюся;
     граю — граюся;
     одягаєш — одягаєшся.
    — А що ви можете сказати про значення цих дієслів?
           Висновок.       Дієслова на -ся (-сь) називають дію,   спрямовану на самого виконавця (на себе), а без -ся (-сь)   називають дію, спрямовану на іншу особу.
        
             Виконай вправу 318 стор. 162

          Потренуйтеся у правильній вимові дієслів на -ся, -сь.


      Змагається                 
      бореться
    вітається                    
    одягаєшся
    зустрівся                    
   смієшся
    повертався                 
    листуєшся
  

   — Коли нам можуть стати у пригоді ці знання і вміння? (Під час написання диктанту)
      Закон письма і вимови вивчай
     Написано -ться, а ти [ц' : а) вимовляй:
хто рано прокидається, зарядкою займається,
роботи не боїться,
той з двійками не знається,
від трійок відцурається
і завжди добре вчиться.
Закон письма і вимови вивчай
     Написано -шся, а ти [с’ : а] вимовляй:
раненько прокидаєшся,
зарядкою займаєшся,
водою обмиваєшся,
швиденька одягаєшся,
в дорозі не спиняєшся.
Так, друже мій, ніколи
не спізнишся до школи.

         Виконай вправу 316 стор. 161 та скинь мені на вайбер. 

                            Успіхів!


Комментариев нет:

Отправить комментарий

  29 квітня Математика № 1 Обчисли значення виразів за схемами, вказаними на с. 34 №3 47-2= 19-7= 95-3= 36-2= 47+2= 53+5= 63+1= 45+4= Задача...