16 квітня
Доброго дня! Нехай у вас все вдасться!
Математика
Знаходження дробу від числа
Українська мова
Літературне читання
Доброго дня! Нехай у вас все вдасться!
Математика
Знаходження дробу від числа
Вивчи пам'ятку на с. 53
Виконай №№1-6 с. 52-54
На перевірку надішли №№93-94 с. 20 "Працюю самостійно"
Українська мова
Вправа 1
Прочитайте текст,
уставляючи пропущені букви. Перекажіть його.
Ідеш ран..ою в..сною листяним
лісом і дивуєшся: ще кіл..ка днів тому він був сірий і непривітний, а зараз
молода зелен.. відчайдушно тягнет..ся вгору до неба. А там
повіл..но пливут.. з півдня на північ білі хмари. Поміж д..ревами та кущами ро..сипалис.. фіалки, проліски, ряст. Серед
гіл..я лунают.. дзвінкі пташині голоси.
У мелодію в..сняного лісу
вплітаєт.ся ще один звук. Ніби хтос.. торкає струну віолончелі, і вона
озиваєтеся приємним звуком. Це джміл.. прилетів по нектар. Задні ніжки гет.. укриті пилком.
Мабуть, джміл.. відвідав квіти верби та назбирав його там... (За Степаном
Мацюцьким).
• Спишіть текст, уставляючи
пропущені букви.
• Позначте у виділених реченнях
головні та другорядні члени.
Вправа 2. Прочитай та спиши вірш , підкресли прислівники.
Тихо
над річкою в ніченьку теплую,
спить
зачарований ліс.
Ніжно
шепоче він казку таємную,
сумно
зітха верболіз.
Нічка
розсипала зорі злотистії:
он
вони в річці на дні.
Плачуть
берези по той бік, сріблистії,
стогне
хтось тяжко вві сні.
Вправа 3
Доповни рядки по 2-3 прислівника.
(Як?)
Щасливо, гарно, .
(Коли?)
Вранці, восени,
.
(Де?)
Праворуч, близько, .
(Звідки?)
Здалеку, згори,
.
Надішли на перевірку зроблені вправи.
Літературне читання
- — Ви вже знайомі з творами відомого українського письменника Всеволода Нестайка. Це цікаві оповідання, казки, повісті про незвичайні пригоди ваших ровесників — хлопчиків і дівчаток. З героями його казок теж відбуваються дивовижні події, завдяки чарівним речам.— Сьогодні ми ознайомимось з новим оповіданням Всеволода Нестайка „Троє за парканом”.
Троє за парканом
Раптом щось сильно вдарило в потилицю, і за комір пекучими іскрами посипалися сніжинки. Дівчинка обернулася. Четверо хлопчаків, тікаючи, дерлися по вкритій снігом гірці, на якій стояв похилий дерев'яний паркан. Доганяти їх — годі й думати. Зараз вони перелізуть через паркан і — шукай вітру в полі.
От!.. Не так воно боляче, як досадно — ну, хоч плач! Стільки готувалася до цього новорічного карнавалу! Сама собі костюм пошила — Снігуроньки. Подружки заздрили — такий вдалий вийшов! А тепер? Зірчастий паперовий комірець намок від снігу і зібгався, ні до чого не придатний. Хоч додому вертайся!
— У-у! — тупнула ногою з досади. І раптом побачила: один із хлопчаків зірвався з паркана, впав і покотився з гірки. За хвилину вона вже міцно тримала його за руку. Хлопчик сіпався, намагався вирватися, але марно. Він був худенький, щупленький другокласник, а вона — п'ятикласниця та ще й спортсменка.
— Це ти кинув? Признавайся! Ти?
Він мовчав. Дивився спідлоба понуро, неприязно і мовчав. Це не він кинув сніжку, але нізащо в світі він не став би виправдовуватися.
Троє за парканом сміялися. Їм не загрожувала небезпека.
— Ну, що з тобою зробити? Відлупцювати? Думаєш, не можу?
Вона взяла його за плечі й підняла над землею. Він смішно й безпорадно задриґав ногами. Тепер він дивився на неї з безсилою люттю — вона принизила його хлоп'ячу гідність!
У хлопчика було маленьке худорляве личко, зовсім білі, ніби вкриті інеєм брови та вії, на щоці — довгаста чорнильна пляма. А великі, червоні від морозу вуха кумедно стирчали з-під шапки.
Їй стало жаль його.
— Гаразд. Я тебе не лупцюватиму. Живи! — вона засміялась. — У міліцію я тебе теж не поведу. Бо мені просто ніколи. Іди, тільки ніколи більше не бешкетуй.
Вона стояла й дивилася, як він, не озираючись, лізе на гірку, незграбно, мов сліпе кошеня. Троє за парканом сміялись.
Може, вони з неї сміялися, що вона не зуміла відплатити за себе? А може, з нього — як-не-як, а його, хлопця, мало не побила дівчина.
А втім, їй було байдуже — хай сміються. Вона запізнювалась на новорічний карнавал, їй треба було поспішати.
Та тільки дівчина повернулася спиною до паркана й ступила кілька кроків, як у повітрі знову просвистіла сніжка і знову за комір їй посипалися пекучі іскри-сніжинки.
Вона задихнулась від несподіваної люті.
— Ах ти!.. Он ти який! Я… я нічого тобі не зробила, а ти — в спину! Нишком! Як зрадник! Ти знаєш, знаєш, — вона захлиналася, — на війні так роблять тільки зрадники і боягузи! Ти, ти…
Він стояв біля паркана, насупивши брови і дивлячись їй просто у вічі.
— Я знаю! — кричала вона. — Я знаю, ти зараз утечеш. Я, звісно, не дожену тебе — ти це знаєш. Тому ти й кинув. Авжеж. Ух, як я шкодую, що не відлупцювала тебе. Боягуз, нікчемний маленький боягуз!..
Йому давно пора вже було перелізти через паркан і втекти. Але він чомусь не рухався з місця.
І раптом він почав спускатися з гірки. Просто до неї.
Гірка була досить крута й слизька. Видертись на неї було куди легше, ніж спуститися. І він присів навпочіпки і почав з'їжджати, придержуючись руками. На обличчі в нього не було страху, лише зосередженість — звичайний вираз людини, що з'їжджає з гори і думає про одне — тільки б не впасти!
Важко було повірити, що він спускається назустріч небезпеці.
Троє за парканом мовчали. Так, ніби їх і не було там зовсім.
Хлопчина спустився з гірки, діловито обтрусив сніг із рукавиць і пішов до дівчини. Він ішов поволі, але впевнено, твердо карбуючи кроки. Тільки тепер було видно, яке бліде в нього обличчя — чорнильна пляма різко вимальовувалася на білій щоці — і злегка тремтять міцно стулені губи. Дівчина розгублено дивилася на нього. Якась мужність була в цьому переляканому обличчі хлопчика.
Хвилину тому вона, здавалось, ладна була стерти його на порох. А тепер…
Він дедалі ближче підходив до неї. Вона заціпеніла і не могла поворухнутися. І раптом махнула рукою:
— Ану тебе!
І побігла по вулиці.
Він постояв трохи, потім підняв і опустив плечі — зітхнув, ніби скинув із себе важкий тягар. І теж пішов по вулиці. Навіть не глянув убік паркана.
А троє за парканом мовчали. Хоч вони досі були за парканом, ті троє. Але — ні звуку. Вони добре знали, що й другу сніжку кинув не він.
1960 р.
1) Читання твору..
— Чи сподобалось вам оповідання?
— Які почуття воно у вас викликало?
— Хто є головними героями оповідання?
— Чий учинок вас обурив?
— Кому ви співчували?
2) Словникова робота
З'їжджає
|
задригав
|
потилицю
|
щупленький
|
загрожувала
|
заціпеніла
|
відлупцювати
|
вимальовувалася
|
— Прочитайте спочатку дієслова.
— Знайдіть іменник. Поясніть його значення.
Потилиця — задня частина голови над шиєю.
— Доберіть синоніми до слів: щупленький; заціпеніла .
— Як ви розумієте вираз „шукай вітра в полі”?
Шукати вітра в полі — даремно шукати кого-, що-небудь.
5) Аналіз змісту оповідання.
— Яка неприємність трапилася з дівчинкою?
— Хто вдарив її сніжкою?
— Чому вона вирішила не доганяти кривдників?
— Чому дівчинці було дуже досадно?
— Хто опинився в її руках?
— Яким був хлопчик?
— Як він відреагував на запитання дівчинки?
— Чому він дивився на неї з безсилою люттю?
— Чому дівчинка відпустила хлопчика?
— З ким порівнює його автор?
— Як він повівся, коли дівчинка назвала його зрадником і боягузом?
— Що побачила дівчинка на його обличчі?
— Чому вона не ображалася на нього?
— Як ви вважаєте, чому хлопчик не глянув у бік паркана?
— Як автор називає хлопчаків, що були за парканом? Чому?
— З яким твором ознайомилися на уроці?
— Хто його автор?
— Над чим змушує замислитися читачів Всеволод Нестайко?
Комментариев нет:
Отправить комментарий