31 березня
Природознавство
Виконай перевірну роботу.
Результат надішли вчителю.
Уявна подорож «Сім чудес України»
Прийом
«Сенкан»
1) Перший рядок: один іменник – назва поняття.
2) Другий рядок: два прикметники – описання поняття.
3) Третій рядок: три дієслова – визначення дії.
4) Четвертий рядок: фраза з чотирьох слів – виражає відношення до теми.
5) П’ятий рядок: одне слово (синонім до теми) – відображення змісту чи формулювання висновку.
Виконай перевірну роботу.
Результат надішли вчителю.
Уявна подорож «Сім чудес України»
Ми часто чуємо про 7 чудес світу,
мальовничі місця за кордоном. Проте мало хто знає, які куточки, пам`ятки
архітектури формують цей золотий список в Україні. Спробуємо із цим
розібратися.
У 2007 році було проведено всесвітню акцію 7 чудес України. Ці
місця та об`єкти були визначені шляхом інтернет-голосування, а також через
опитування 100 експертів із різних галузей.
Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець»
• Національний
історико-архітектурний заповідник «Кам’янець» є одним із найстаріших на
території України. Розташований в Кам'янці-Подільському Хмельницької області. Загальна площа заповідника сягає 121 га та налічує майже
200 пам’яток архітектури. До творення неповторного архітектурного обличчя
міста доклали майстерності своїх рук архітектори й скульптори з Італії,
Нідерландів, Вірменії, Польщі, Франції, Туреччини.
• Кам’янець-Подільський вражає вдалим поєднанням потужних
оборонних мурів міста, Старого замку та високих стрімких скель каньйону річки
Смотрич.
Києво-Печерська Лавра
•
Національний
Києво-Печерський історико-культурний заповідник – найбільший музейний комплекс
України, де зосереджено 144 споруди, 122 з яких – пам’ятки історії і культури. Серед них
– 2 унікальних підземних комплекси, храми, пам’ятки архітектури, численні
виставкові приміщення.
•
Це одна з
найбільших православних святинь України, визначна пам'ятка історії та
архітектури, а також діючий монастир.
•
Також на території заповідника розміщені музеї. У музеях і фондах
можна побачити рукописи старовинних книг, ікони, колекції тканин і вишивок,
роботи з дорогоцінних металів, стародавні гравюри та витвори сучасних митців.
· «Софіївка» –
національний дендрологічний парк України, пам’ятка краєвидного типу світового
садово-паркового мистецтва. Парк розкинувся на площі майже 180 га на
узбіччі старовинного міста Умань Черкаської області.
·
Дивовижні
пейзажі парку прикрашають
екзотичні рослини, фонтани, штучні басейни, водоспади, скелі, гроти,
павільйони, альтанки і античні скульптури.
·
На сьогодні — це місце відпочинку.
Щорічно його відвідують близько 500 тисяч людей. Парк «Софіївка» заснований у
1796 році власником міста Умані, магнатом Станіславом Щенсним Потоцьким та
названий на честь його дружини Софії Вітт-Потоцької. А подарований парк був у день її
янгола в травні 1802 року.
Софія Київська
або Софійський собор
• Софійський собор – всесвітньо відома пам’ятка архітектури
і живопису 11 століття, який розташований в центрі Києва. Це одна з небагатьох
уцілілих споруд часів Київської Русі.
•
Софія
зберігає найбільший у світі ансамбль унікальних мозаїк і фресок. Цінною реліквією собору є мармуровий саркофаг Ярослава Мудрого,
в якому покояться останки князя. Взагалі, Софійський собор – це справжня
культурна скарбниця, що поєднала в собі і архітектуру, і скульптуру, і
малярство, і ювелірне мистецтво.
•
Тут відбувалися і найвидатніші події у становленні української
державності. На початку 20 століття
на Софійському майдані проголошувались Універсали Центральної Ради Української
держави. Тут у 1991 році Всеукраїнським народним віче підтримано Акт про
державну незалежність України.
Херсонес Таврійський
•
Територія сучасного заповідника – це старогрецьке місто-держава в південно-західній
частині Криму. Херсонес Таврійський був заснований 421 році до нашої ери на північному узбережжі Чорного моря.
•
Місто було огороджене могутніми оборонними стінами. До наших днів збереглося багато давніх споруд. Серед них – римська цитадель, театр, середньовічні
християнські храми, житлові квартали, вулиці, гончарні майстерні, обладнання
для засолювання риби, колодязі тощо.
•
Територія Херсонеса досліджується археологами уже 180 років. За
цей час відкрито понад третину міста. Загалом
музейні зібрання заповідника нараховують понад 200 тисяч експонатів.
•
Найбільший острів на Дніпрі, розташований у районі міста
Запоріжжя. Унікальний природний та історичний комплекс Хортиця має площу приблизно 3000 га. На острові є
заселені селища. 2007 року на Хортиці було розбудовано комплекс «Запорозька
січ».
• Національний заповідник «Хортиця» – це єдина комплексна
історико-культурна та природна пам’ятка в Україні, що охоплює період історії
людства від доби палеоліту до сьогодення. На його території нараховується понад
100 пам’яток археології та історії.
•
Хотинська фортеця – це перлина
архітектури 13-18 століть з багатовіковою цікавою
історією. Знаходиться у місті Хотин на Дністрі,
що у Чернівецькій області. Побудована у 10
столітті князем Володимиром Святославичем. Хотинська фортеця –
свідок численних війн та баталій. Протягом століть вона була центром розвитку
ремесел і торгівлі, культури та економіки.
•
Сьогодні на території фортеці розташований Державний
історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця». Одне з семи чудес
України. Тут полюбляють проводити свята козацької звитяги та знімати фільми.
1) Перший рядок: один іменник – назва поняття.
2) Другий рядок: два прикметники – описання поняття.
3) Третій рядок: три дієслова – визначення дії.
4) Четвертий рядок: фраза з чотирьох слів – виражає відношення до теми.
5) П’ятий рядок: одне слово (синонім до теми) – відображення змісту чи формулювання висновку.
Річка
Рівнинна, гірська
Тече, розливається, впадає
Річки – це безцінний дар.
Багатство
|
Склади сенкан про одне із чудес України та надішли вчителю.
Математика
Тема: Площі прямокутника і квадрата
Діти! Ми продовжуємо вивчати "Площу фігур".
Пригадай!
1. Як знайти периметр прямокутника? А квадрата?
2. Якою буквою позначається площа?
3.Які фігури мають площу?
4. Які фігури мають однакову площу?
5. Що таке палетка? Для чого її використовують?
6. Що таке квадратний сантиметр?
Виконай № 2-3 стор. 31
У хліборобській практиці потрібно було якось
вимірювати поле. Народні міри, що з'явилися у процесі тих чи інших польових
робіт, мали досить умовний характер, були надто приблизними. Найбільш поширеною
була міра «день орати», чи «день землі», або «на
один плуг», тобто величина поля, зорана впродовж дня.
S=a· a або S = a²
Виконай № 4-6 стор. 32-33, користуючись правилами знаходження площі та периметра.
Виконані №№7-8 стор. 33, надішли вчителю на перевірку.
№8 стор. 33
Для розв'язання цієї задачі уважно прочитай умову та склади короткий запис.
Підказка:
Довжина- 95 см
Ширина- 85 см
Тема: Площі прямокутника і квадрата
Діти! Ми продовжуємо вивчати "Площу фігур".
Пригадай!
1. Як знайти периметр прямокутника? А квадрата?
2. Якою буквою позначається площа?
3.Які фігури мають площу?
4. Які фігури мають однакову площу?
5. Що таке палетка? Для чого її використовують?
6. Що таке квадратний сантиметр?
Виконай № 2-3 стор. 31
I.
Історична довідка. Стародавні міри площі.
Оскільки
продуктивність оранки залежала від типу ґрунту, досконалості знарядь оранки і
тяглової сили, то і величини були неоднакові. У Карпатах міра «день
орати» становила один морг
землі, а на переважній більшості етнічної території наближалась до одного
гектара.
Великі
площі поля вимірювалися «ланами», а
на Поліссі, Волині – «волоками».
Запам'ятай!
Площа прямокутника:
Якщо позначити сторони прямокутника через a і b, а площу - S, то дістанемо формулу площі прямокутника:
S = a·b
Площа квадрата:
Квадрат
– це прямокутник, у якого всі сторони рівні. Тоді формулу площі квадрата S зі
стороною а можна записати так:
S=a· a або S = a²
Виконай № 4-6 стор. 32-33, користуючись правилами знаходження площі та периметра.
Виконані №№7-8 стор. 33, надішли вчителю на перевірку.
№8 стор. 33
Для розв'язання цієї задачі уважно прочитай умову та склади короткий запис.
Довжина- 95 см
Ширина- 85 см
Площажов.-? см², на 1700 см² м.
Поміркуй!
Чи можна одразу знайти площу жовтого аркуша? Чому?
Які числові дані відомі?
Площу якого аркуша ти можеш знайти?
Тепер можна знайти площу жовтого аркуша?
Літературне читання
Тема. Життя і творчість Максима Рильського. Поезія Максима Рильського.
- Розпочинаємо наш
урок із артикуляційних вправ.
2.
Артикуляційні вправи.
Виконання
вправи «Дудочка»
Губи свої — трубочку —
Перетворю на дудочку.
Уздовж вулиці іду
Й дму у дудку: «Ду-ду-ду!»
Витягнути незімкнені губи вперед трубочкою й утримувати
їх у такому положенні. Подути: Эу-Эу-Эу.
ІІ. Основна частина.
1) Повідомлення
теми уроку.
На сьогоднішньому уроці ми продовжимо
вивчати розділ « Видатні українські письменники» . А саме познайомимося з
життям і творчістю М.Т. Рильського.
- Максим Тадейович Рильський є автором дуже багатьох
творів про природу, любов до рідної мови, своєї Батьківщини, повагу до праці. Твори поета охоче читають і дорослі,і
малі. На сьогоднішньому уроці ми ближче ознайомимося із життєвим і творчим
шляхом поета, прочитаємо його твори, що допоможуть зазирнути у душу цієї
талановитої людини.
2)Ознайомлення з
біографією М.Рильського. Опрацювання статті М.Рильського ( с. 113). Доповнення
біографії.
А) Учні
читають статтю вголос «ланцюжком».
Б)
Бесіда за прочитаним
- Де минуло дитинствоМ.Рильського?
- Що поет згадує про роки навчання? Прочитайте.
Додаткова
інформація.
Народився 19
березня 1895 р. у Києві в родині відомого етнографа.
Спочатку навчався в приватній гімназії
Науменка. У 1915–1918 роках навчався на медичному факультеті Київського
університету Св. Володимира, потім на історико-філологічному факультеті
Народного університету в Києві, заснованому за гетьмана Павла Скоропадського,
але через бурхливі події революції й громадянської війни жодного з них не
закінчив.
Займався самоосвітою, вивченням мов,
музикою.
1919–1929 — учителював у селі, зокрема й у
Романівці, а також у київській залізничній школі, на робітфаці Київського
університету та в Українському інституті лінгвістичної освіти.
У 15-річному віці видав першу збірку «На
білих островах». Увійшов до групи неокласиків; орієнтувався на античну класику
й продовження гуманістичних традицій європейської літератури; працював в
редакції журналу «Книгар», пізніше – у видавництві «Слово».
1931 р. М. Рильського заарештовано (за
критику комуністичної реальності), майже рік просидів у Лук’янівській
тюрмі. Після ув’язнення Рильський
вимушено проголосив активне сприйняття радянської дійсності, завдяки чому він
єдиний з неокласиків урятувався від сталінського терору. Його творчість
поділилася на два річища — офіційне та ліричне, в останньому йому вдалося
створити справжні взірці високої поезії.
1943 р. – за видатні заслуги в галузі
науки і культури М. Рильського було обрано академіком АН України.
1943 – 1946 рр. очолював Спілку
письменників України.
1944-1946 рр. директор Академічного
інституту мистецтвознавства, фольклору
24 липня 1964 р. – помер, похований на
Байковому кладовищі в Києві.
Опрацювання вірша «Дитинство».
Прослухай вірш "Дитинство".
- Яскраві спогади з
дитинства, що є основою вірша, пов’язані із селом Романівка.
Там Максим товаришував з усіма сільськими
хлопчиками, але найбільше – з Яською Ольшевським. Вони разом гралися, співали.
3).
Словникова робота.
- Поясніть значення слів
Вілла - комфортабельний будинок із парканом
або садом.
Лоцман – провідник суден по річках, каналах тощо.
Томагавки – зброя індіанців північної Америки у
вигляді кам’яної чи металевої сокири.
1) Гра «Рибки».
Самостійне мовчазне
читання вірша учнями. Підготовка до виразного читання вірша.
— У якому темпі, з
якою інтонацією та силою голосу будете читати вірш?
2) Аналіз
прочитаного твору.
- Як уявляли свої
подорожі хлопчики?
- Що вони робили
вчора? Сьогодні?куди збиралися їхати взавтра?
- З чого видно, що
герої – великі фантазери?
Опрацювання вірша «Ким хочеш бути,хлопчику ,в житті?»
1)Читання вірша
мовчки.
- Що означає бути
справжньою людиною?
2. Словникова
робота
Читання колонок
слів «буксиром» за вчителем та одне одному в парах
Життя останній
відганяє виряджаючи
пересторогу непогасна
благословляючи зрівняться
— Як ви розумієте
слова благословляючи, пересторога, непогасна"?
— Перевірте тлумачення цих слів у підручнику.
Читання вірша учнями. Підготовка до виразного читання вірша
3) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
- Хто такий Котигорошко?
- Яке запитання поставив автор синові?
- Яку відповідь він почув?
- Чому автор уважає слова хлопчика найкращою відповіддю на своє запитання?
- До чого він закликає сина?
- У яких рядках поет пояснює, що означає бути справжньою людиною?
4) Виразне читання вірша.
Підготовка до виразного читання.
Гра «Добери риму і придумай свою»
Котигорошки — ... .
Дитя — ... .
Дорогу — ....
Сам — ... .
Зрівняться — ....
Крило — ....
Сина — ... .
Б) Читання вірша напівголосно.
-З творчістю якого письменника ми ознайомилися
сьогодні ?
Інструктаж з
виконання домашнього завдання.
Виразно прочитай вірші та біографію М. Рильського.(с.113-114)
Інформатика
Переглянь презентацію та створи власну поштову адресу. З своєї адреси надішли лист вчителю.
Переглянь презентацію та створи власну поштову адресу. З своєї адреси надішли лист вчителю.
voloshenyukolha@gmail.com
Бажаю успіху!
Комментариев нет:
Отправить комментарий