30 березня
Любі учні та батьки!
Ось і завершився тиждень весняних канікул. Вітаю вас з початком останньої чверті навчання у четвертому класі! Бажаю не зупинятись на досягнутому та мати гарний настрій і міцне здоров'я!
Українська мова
Тема: Прислівник як частина мови
Любі учні! Сьогодні ми починаємо вивчати частину мови, яка називається прислівник.Пригадай, які частини мови ти вже знаєш? Назви їх.
Переглянь відео.
Яке закінчення прислівника мелодійно!
Пригадайте правило про закінчення прислівників і відразу знайдете відповідь на попереднє запитання.
(Прислівники не мають закінчень — це незмінна частина мови.)
Вправа 1
Тренувальний диктант.
— Підберіть і запишіть заголовок до тексту.
— Запишіть текст у зошит.
Біжить лісовий струмочок усе вперед і вперед. Жебонить веселу пісеньку. Не замовкає він ні на хвилиночку. Не відпочиває ні вдень, ні вночі. Радісно співає срібноголосий, поспішає на допомогу всьому живому. Мелодійно розливається навкруги його дзюрчання.
— Підкресліть у тексті прислівники.
— Про яку пору року розповідається в тексті?
— Який це текст?
Вправа 2
— Від поданих дієслів утворіть прислівники.
Сміється —
Веселиться —
Радіє —
Сумує —
Хитрує —
Мудрує —
Вправа 3
Вибірковий диктант.
Оратором є лиш той, хто в змозі говорити з кожного питання гарно, вишукано, переконливо, відповідно до важливості предметів, на користь часові і для задоволення слухачів.
— Випишіть в колонку прислівники.
— Напишіть через рисочку відповідний прикметник, від якого утворений цей прислівник.
Гарно — гарний
вишукано —
переконливо —
відповідно —
Виконані вправи 2-3 скинь на перевірку.
Виконані вправи 2-3 скинь на перевірку.
Літературне читання
Виконай тест, перейшовши за посиланням.
Робота з літературним твором (письмово)
Попрацюй з текстом. Прочитай текст два рази.
ДРОВОРУБ І ЛИСИЦЯ
Натрапили якось мисливці в лісі лисицю й почали її
переслідувати. Бідолашній дух у п'яти зо страху заліз. Хоч як хитрувала, в яку
гущавину кидалася - не могла позбутися напасників, а вже від довгої гонитви
вкрай знесилилася.
- Ох, не вірю я в
порятунок! - каже лисиця, задихаючись.- Ноги не несуть. Надходить мені кінець!
Аж раптом лисиця
побачила між дерев дроворуба. Кинулась до нього, заплакала й проситься:
- Сховай мене, чоловіче
добрий! Сховай, бо женуться за мною мисливці, ось-ось наздоженуть. Врятуй мене, зроби добре діло!
- Біжи в мою хатину,
там тебе не знайдуть! - сказав дроворуб.
Помчала лисиця до
хатини, вскочила в двері й зачинилася.
- Ох, не до вподоби
мені схованка! - пробурмотіла.- Та що робити? Я й такої не сподівалася! Але треба
поглянути, що робиться надворі. Зроблю-но я дірочку в стіні.
Розсунула вона галузки,
що з них сплетено хатину, зробила шпарину, припала до неї оком і стала чекати.
Серце їй калатало, дух перехоплювало, ноги підгиналися.
Аж ось за деревами показалися
мисливці.
- Ой, горенько мені! -
затрусилася лисиця.
Мисливці побачили
дроворуба й спинилися. І чує лисиця, як один із них питає її рятівника:
- Ти не бачив, тут
лисиця не пробігала?
- Ні, не бачив.
А сам простяг руку та й
показує на хатину, де сховалася втікачка.
На щастя, мисливці не
второпали того знаку чи не помітили, бо розгледілися на всі боки, поки дроворуб
говорив, і одразу кинулися далі, як він замовк.
Лисиця почекала, поки
вони зникли за горбом, перевела дух і думає: «Тепер - мерщій до своєї нори!» Відчинила двері й хотіла чкурнути геть,
навіть не глянувши на дроворуба.
- Оце так! - вигукнув
той.- Уже мене покидаєш? Навіть подякувати не хочеш своєму рятівникові?!
- Віддячила б я тобі
щиро, якби твої руки були в згоді з твоїми словами,- відповіла лисиця й побігла
геть.
Дісталася своєї нори, а
лис із лисенятами вже чекають її, виглядають, хвилюються.
- Що сталося? Де ти
була так довго?
- Заждіть трохи,-
відказує лисиця - дайте перепочити, бо ледве дишу.
Лисиця
розказала, яких жахів натерпілася. А потім сумно додала:
- Той дроворуб спершу
видався мені дуже добрим і шляхетним. Так він лагідно говорив, що хотілося
слухати й слухати. Але слова його солодкі, та вчинки ганебні. А коли чиниш зле,
то чого варта солодка мова? Нічого! Тож затямте, дітки: ніколи не шануватимуть
того, хто каже одне, а робить інше. Бо судять про когось не за словами його, а
за ділами.
Виконай завдання.
Зверни увагу, що власне висловлювання має містити 5-6 повних речень.
1. Визнач жанр
прочитаного твору
а) легенда
б) байка
в) оповідання
2. Чому лисиця опинилась
в хаті дроворуба?
а) хотіла врятуватись від мисливців
б) підглядала за мисливцями
в) підслуховувала розмову дроворуба і мисливців
3. Які слова можна
використати для характеристики дроворуба?
а) добрий, турботливий
б) співчутливий, милосердний
в) підступний, ненадійний
4. Висновок байки,
побудований в образній, повчальній формі, це …
а) мораль
б) гумор
в) рима
5. З’єднай стрілкою
вислів і його тлумачення.
а) Ганебні 1) запам’ятайте назавжди
б) Затямте 2) погані, які викликають засудження
в) Дух у п’яти заліз 3) стало дуже страшно, боязко
6. Знайди і випиши з твору вислів,
у якому висловлено мораль байки.
7. Поясни, як ти розумієш зміст вислову „Ніколи не шануватимуть того, хто каже одне, а робить
інше“.
Запиши (5-6 речень)
Виконаний тест з результатом оцінювання та роботу з твором чекаю на перевірку .
Математика
Тема: Площа фігури
Пригадай! Які є одиниці вимірювання?
Виконай с. 29 №1
№ 2(усно)
Пригадай! Які є одиниці вимірювання?
Виконай с. 29 №1
№ 2(усно)
Накреслено відрізки різної довжини. Треба порівняти їх за довжиною. Спочатку зробимо це на око, а потім виміряємо.
Ми вміємо вимірювати, знаємо таку величину як довжина. Але є й інші величини.
Зображено два різних круги (зелений круг більший за червоний). Який із кругів займає більше місця?
У такому випадку кажуть, що площа зеленого круга більша за площу червоного. Порівняємо також площі двох неоднакових квадратів. Порівняти площу двох кругів чи двох квадратів можна на око, іноді це роблять накладанням однієї фігури на іншу.
Виконай №№3-5(Усно)
Запам'ятай !
1. Фігури, які в разі накладання збігаються, називаються рівними фігурами. Такі фігури мають рівні площі.
Усі плоскі геометричні фігури мають площу.
2. Фігури можуть мати різну форму, але рівні площі.
Порівняти площу двох кругів чи двох квадратів можна на око, іноді це роблять накладанням однієї фігури на другу.
Площі різних фігур чи многокутників з різними сторонами порівнювати важче.
У кожного учня є два прямокутники, різні за розміром. Я пропоную порівняти площі двох прямокутників (перший прямокутник зі сторонами 4 см і 9 см, другий прямокутник зі сторонами 7 см і 5 см).
Діти! Зверніть увагу, що кожен прямокутник поділено на квадратики. Полічіть кількість квадратиків на першому прямокутнику, а потім - на другому.
Отримуємо: I прямокутник — 36 квадратиків, II прямокутник — 35 квадратиків.
Висновок: площа першого прямокутника більша від площі другого прямокутника (36 > 35). Ми порівняли площі прямокутників, поділивши їх на однакові квадрати.
!!! Одиниця вимірювання площі фігури — квадратний сантиметр.
№9. Обчислити площі фігур, зображених на рисунку.
Підказка. Пораху кількість клітнок-квадратиків, які є у фігурі. Запиши відповіді у зошит за зразком:S= 6 см2, S=12 см2.
Сьогодні на уроці ми познайомимося з
палеткою вона використовується для вимірювання площі невеликих плоских фігур.
Палетка – прозорий
папір, поділений на квадрати зі стороною 1 см. Накресліть у зошитах квадрат із
стороною 1 см. Це і є квадратний сантиметр. Відкрийте синій зошит на сторінці 30.
Прочитайте про застосування палетки та запам'ятайте цю пам'ятку.
Пояснення.
У нашому класі є вправні хлопчики, які полюляють будувати ракети та дівчатка, яким подобаються вишукані сукні.Сьогодні ми спробуємо знайти площу сукні та ракети.
Зображено збільшений формат палетки. Потрібно порахувати кількість повних і неповних
клітин на зображеннях. Потім кількість неповних клітин поділити на 2 і
об΄єднати з кількістю повних клітин. Загальна сума повних клітин – це і є площа платтячка та ракети.
Знайти площу сукні.
Сукня:
К=8 n=10 S=8+5=13см²
Самостійно визнач площу ракети та запиши у зошит.
Виконай №8 стор. 30 з синього зошита та № 57 стор. 13 із зошита "Працюю самостійно".
Виконані № 9, 57 надішли на перевірку.
В тебе все вийде!
Виконані роботи чекаю на перевірку протягом доби.
Комментариев нет:
Отправить комментарий